restauratie Opel GT/J

23 apr 2010 21:23 #61 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Candy-red? Mooi! Candy Blue....is trouwens ook heel mooi...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2010 21:28 #62 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
ff gegoogled en 't is ook niet mis, maar mijn voorkeur gaat toch iets meer naar candy red ;) in combinatie met een rood/wit interieur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2010 21:35 #63 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic restauratie Opel GT/J
Hallo,heeft een van jullie mischien ook een afbeelding vsn een gt in oranje(kleur:ww)

Alvast bedankt: richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2010 22:23 #64 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic restauratie Opel GT/J

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2010 23:22 #65 door gvy
Beantwoord door gvy in topic restauratie Opel GT/J
Hoy Steve,

Dat candy red is een machtig mooie kleur.

Het rood wit interieur daarentegen, zou ik toch nog eens over nadenken....
T'is er een beetje over , een beetje eh... pooierachtig.

Eigenlijk past hierbij alleen een zwart interieur. En als je voor custom wil, laat een logo of iets verwerken in de rugleuning van je zetel.

Sorry da'k een beetje direkt ben, tenslotte moet jij doen wat je zelf mooi vind, en mijn eigen GT is nu ook niet bepaald discreet.

groetjes

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2010 23:32 #66 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
hey, je hoeft je niet te excuseren hoor. ben blij dat mensen hun mening geven. Ik had eerst gedacht aan een wit interieur maar volledig wit leek mij een beetje te veel van het goede, daarom had ik gedacht om het te combineren met rood.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 apr 2010 19:34 #67 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic restauratie Opel GT/J

Pecje schreef :


Thanks voor de foto.
Twijfel nog steeds tussen wit en oranje8)78)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 apr 2010 00:42 #68 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic restauratie Opel GT/J
hee steve,
mijn gt is ook in candy apple red, en ik ben super tevreden met deze kleur. heb wel gewoon de orgineel opnieuw beklede zwarte interieur erin. zwart past over al bij, maar das een kwestie van smaak. Ben benieuwd naar het resultaat van de jouwe. hier een foto van de mijne;
voor;www.mijnalbum.nl/Foto-3S4KTWNL.jpg
na ;www.mijnalbum.nl/Foto-ZVWUSXHF.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2010 17:07 #69 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
hoi, deze middag een gaatje gevonden om even verder te doen aan de GT. omdat ik eens iets anders wou doen dan alsmaar schuren ben ik begonnen met de uitlaat er vanonder te zwieren en daarna ben ik begonnen aan de motorruimte. de bobine, alternator, radiator zijn er ondertussen uitgehaald. Enkel met de carburateur en de delco heb ik nog wat problemen om ze er uit te krijgen...:(

ook heb ik bij het verwijderen van de thermostaat een rare witte "gel" gevonden. Weet iemand wat dit kan zijn? (foto's zijn gsm kwaliteit) natuurlijk nog een tegenslagje gehad... 1 van de 2 bouten, waarmee dat stuk boven de thermostaat aan de rubberen waterleiding zit, is afgebroken (zie foto 2). Ik heb nog geprobeerd om er een gleuf in te slijpen om met een platte schroevendraaier de resterende bout eruit te krijgen, maar tevergeefs, ze zit muurvast. Het zal uitboren en een grotere draad tappen worden.







en zo staat het motorruim er nu bij *O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 02:08 #70 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
Probeer de bout anders heet te stoken met een brander, laat er ook eerst lekker wat kruipolie op weken.
Je hebt nog lekker wat "vlees" dus kun je ook een andere bout op lassen om daar weer een sleutel op te plaatsen.
Mocht je hem moeten uitboren, ik geloof dat je aan de onderzijde ook een moer kunt plaatsen, dan hoef je niet groter te gaan, want dan moet je het deksel ook uitboren.
Mocht het toch uitgeboord moeten worden, plaats ik zelf altijd een helicoil is een schroefdraad huls, dan kom je weer terug naar de originele maat.
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 08:16 #71 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Inderdaad, flink heet stoken en daarna laten schrikken door er water op te gooien.
Blijkt een gouden tip te zijn om vaste delen los te krijgen (zelf nog nooit geprobeerd overigens).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 10:17 #72 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
bedankt voor de tips, ik had op een ander forum dit als tip voor hulpmiddel gekregen.

van die helicoils heb ik ook al gehoord, enkele jaren terug heb ik de waterpomp vervangen en toen was de draad in het blok kapot waardoor de bout niet meer vastdraaide. Toen werd mij ook zo'n helicoil aangeraden. Toen zag ik het niet zitten om er zelf aan te beginnen en is er uiteindelijk een nieuwe draad ingetapt door de garage...

nu, in dit geval wil ik het zeker zelf proberen en hou jullie op de hoogte!


ps: weet iemand wat dat wit spul kan zijn:question:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 10:27 #73 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Wat van die pagina bedoel je?
De "linkse tap" kan je niet zoveel mee. Immers, de afgebroken bout blijft muurvast zitten. Deze is denk ik meer geschikt voor bouten die niet muurvast maar waar wel de kop van afgebroken is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 11:04 #74 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
De set van V-coil gebruik ik zelf ook, is gelijk aan helicoil alleen een andere fabrikant. Heb ik al jaren goede ervaringen mee.
Een schroefdraad huls van helicoil of v-coil is sterker dan een getapte!
Wat betreft de linkse tap zou ik zeggen niet doen, daar heb ik alleen maar negatieve ervaringen mee, ze breken vaak en dan wordt het uitboren nog moeilijker door de hardheid vd linkse tap. Heet stoken, uitboren of een bout erop lassen zijn betere oplossingen.

Het "witte" spul ,lijkt me een chemische oxidatie restanten van koelwater/aluminium. Jouw systeem goed doorspoelen lijkt me de oplossing, ik hoor ook al van spoelen met cola, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Anderen hier wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 11:18 #75 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Dat heb ik een keer gezegd. Heb dat ooit gelezen op een ander forum, maar zelf echter ook geen ervaringen mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 11:49 #76 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
Ik wist niet zeker meer wie dat had gezegd, jij dus Rini en of je er ook echt ervaring mee had, niet dus_O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 12:07 #77 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Nee, geen ervaring.
Maar denk dat het wel werkt hoor. Gewoon goedkope cola gebruiken. Misschien dat de topic-starter het eens wil proberen en z'n ervaringen hier posten :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 12:15 #78 door flyd
Beantwoord door flyd in topic restauratie Opel GT/J
Ik heb met Linkse tap al heel wat bouten losgekregen.
Maar was bij een zware Buitenboord motor , van de 14 bouten waren er 4 afgebroken. Goedf inspuiten met kruipolie of iets dergelijke Klein gaatje boren en tap erin .

Maar wel met beleid inderdaad, maar als het luk ben je weer klaar en hoef je niet te tappen.:thumbup:

Als het erg vast zit en je niet goed bij de bouten kunt komen zal het wel moeilijker zijn suc7en 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 15:55 #79 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
tjah, die linkse linkse draad kreeg ik als tip op een ander forum, heb er dus niet echt ervaring mee. wat ik wel weet is dat die set net geen 40€ kost. Ik heb net op kapaza eens rondgesnuffeld en vond een helicoilset en die kost 80€ 8)7.

heb de resterende bout gisteren overspoeld met WD40 en ga sebiet nog eens proberen voor ze los te krijgen...

Nu nog een beetje verder gaan doen met demonteren*O* vanavond hopelijk terug een update :smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 18:47 #80 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
nieuwe vorderingen...

ik wist dat ik nog ergens een soort handmatige slagmoersleutel (zie eerste foto) liggen had en heb daarmee eens geprobeerd om die vastzittende bout (wat er nog van over schiet) los te kloppen. helaas, is het stukje, waar ik die groef in geslepen had, kapot gevlogen...(zie foto 2)





het zal dus een van de voorgestelde oplossingen worden ivm die vastzittende bout. Nu, dat zijn zorgen voor later... heb het thermostaathuis er dan maar afgehaald en 't was behoorlijk vuil



na er even op met een staalborstel op te zitten werd hij al een stuk properder.







Dit is nog NIET het eindresultaat, de bedoeling is om het te laten stralen en te laten lakken...maar opnieuw, dat zijn zorgen voor later



Na veel bloed, zweet en bijna tranen het spruitstuk eruit gekregen. Die bouten zaten muurvast en allemaal met de kop naar beneden:thumbdown:, heb behoorlijk gevloekt maar 't is uiteindelijk gelukt *O*




de motor hangt nu bijna volledig los, op de koppeling en de starter na

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.