Restauratie Opel GT 1973

08 mei 2010 18:02 #1 door bas
Restauratie Opel GT 1973 werd gestart door bas
Complete restauratie, inclusief veel beeldmateriaal. Kijk eens op www.jobali.nl/opelgt
en dan onder het menu 'restauratie'
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2010 18:51 #2 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie Opel GT 1973
Geweldige rapportage, alleen hiervan kun je al uren genieten :thumbup:

Veel plezier met de GT

gr frank 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2010 19:47 #3 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic Restauratie Opel GT 1973
Inderdaad mooie reportage :thumbup:
Groeten Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2010 19:59 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie Opel GT 1973
_O-_O-_O-_O-_O-
Wees er maar zuinig op, je hebt een perfect gerestaureerde GT :thumbup:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2010 21:21 #5 door steve
Beantwoord door steve in topic Restauratie Opel GT 1973
knap! ik hoop dat ik hetzelfde niveau kan halen bij mijn restauratieJealous

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2010 22:41 #6 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restauratie Opel GT 1973
Dit is geweldig, prachtig opgeknapt :thumbup:

Een klein opmerking Monza Blau is de Europese naam en Strato Blue de Amerikaanse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2010 22:46 #7 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Je hebt gelijk. Maar mijn GT komt uit Californie. Dus is het in mijn geval Strato BLue. Overigens is de kleur code allebei 235.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 02:47 #8 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Restauratie Opel GT 1973
Mooi verslag:exclamation:
Je had een hele goede basis voor een restauratie, ik heb er vele gezien die in een veel beroerdere staat waren.
Snel even afmaken, kun je nog mooi met de Pinkster naar t Opel GT Europatreffen in Russelsheim toe:starhit:

Succes met de laatste loodjes en vele mooie kms gewenst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 10:43 #9 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
dank voor de complimenten.
De basis van mijn restauratie was inderdaad solide. Ik heb maar 3 keer het lasapparaat (MIG/TIG) moeten hanteren.
Het Californische klimaat heeft het koetswerk goed bewaard.
Ik ben nu zover dat ik afwachtende ben op mijn bestelling bij Splendid -parts, zodat ik verder kan met het interieur en de gummie en chroomdelen aan de buitenzijde. Mijn website zal ik dan regelmatig bijwerken.
Ben nog op zoek naar nieuwe stoelen. Deze zullen aan de onderzijde pas moeten worden gemaakt. Ik let hierbij met name op de hoogte van de leuning (max ~85 cm) en de breedte (max ~50 cm) van de zitting.
Tevens zoek ik nog een set 'klassieke' velgen en banden (met witte belettering). De set die gvy onder zijn GT hebben zitten, vind ik schitterend. Dit zijn Western Wheels Cyclone velgen. Deze worden echter niet meer gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 11:49 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie Opel GT 1973
Wat een prachtig verslag, Bas.
Er is prachtig werk geleverd en denk dat menig uurtje vrije tijd er in is opgeslokt.
Leuk dat het forum ook even vermeld wordt :thumbup:
Wat ik wel altijd jammer vindt is dat er geen amerikaanse plaat opzit. En ja, ik weet dat de RDW daar de schuldige van is. Bij mij is het ook zoals bij jou maar ga het toch stiekum veranderen. Er zit daar een verdieping voor dus moet er ook zo'n plaat op in mijn ogen. Op de Benz zit ook een amerikaanse plaat op en ben er nog nooit voor aangehouden (fingers crossed dat het in de toekomst ook niet gebeurd).
Vindt je het trouwens niet mooi om ook een klassiek kenteken aan te vragen bij het RDW?
Overigens zit er maar twee weken tussen de geboorte van onze GT's en ook de mijne is er één uit California.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 16:39 #11 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Beste GT, Je hebt gelijk, maar ik heb al gezondigd tegen de vele regels die hebben in dit land. Ik heb er blauwe platen op zitten, terwijl dit er gele moeten zijn en 10 jaar geleden heb ik eens gezeik gehad met een Alfa 156 waar ik 'kleinere' platen op had gezet. Overigens heb ik het RDW eerst nog even nodig, omdat ik het ketenbewijs wil laten wijzigen omdat ik de kleurcode naar blauw wil omzetten. DIt zou zonder herkeuring kunnen en kost ~45 euro.
Overigens heb je in het verslag kunnen lezen dat de (typisch Amerikaanse) zijmarkering lichten door de vorige eigenaar zijn dichtgelast. Dit doet afbreuk aan de orginaliteit. Toch heb ik dit bij de restauratie zo gelaten, omdat de belijning mooier tot zijn recht komt.
Weet jij een adresje waar ik nieuwe VIN plaatjes kan laten stanzen? Ook hierop wil ik de kleurcode laten wijzigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 17:28 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie Opel GT 1973
Je mag Rini zeggen hoor..:)
Sorry, heb niet alles gelezen in je verslag en het weglaten van de zijmarkeringslichten was me eerlijk gezegd niet opgevallen :blush:
Zo wordt het inderdaad meer een Europese GT dan een USA.
Als de kleurcode toch gewijzigd moet worden kan je misschien ook gelijk je kentekenpapieren aan laten passen met de melding dat je blauwe platen mag voeren. Want dat is inderdaad vereist als je die voert.
Een adres waar je vin plaatjes kan laten maken weet ik zo gauw niet, zal eens opzoek gaan. Succes verders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 18:30 #13 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restauratie Opel GT 1973
Je kan ook een aanvraag doen voor een "oude" kenteken dan mag je blauwe platen voeren, even bij de RDW informeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 18:50 #14 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie Opel GT 1973
Dat klopt niet helemaal volgens mij. Als je een oud kenteken aanvraagt mag je niet per definitie blauwe platen voeren. Dit moet vermeld staan op het kentekenbewijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 20:09 #15 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restauratie Opel GT 1973
Daarom zette ik "even bij de RDW informeren" bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mei 2010 01:25 #16 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Restauratie Opel GT 1973
Met een nieuw kenteken mag je sowieso geen blauwe platen voeren, kan je ook niet bij t RDW aanvragen, wel kan je een verzoek doen om een "nieuw" oldtimer kenteken aan te vragen en dan is het wel mogelijk om blauwe platen te voeren tenzij er al een pons stempel in staat van GAIK (afgifte nieuwe platen) dan ben je verplicht deze te voeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mei 2010 01:29 #17 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Restauratie Opel GT 1973
Soms lukt het om bij een herkeuring aan te vragen dat je USA model platen wilt voeren en dat het zo hoort, ik weet van enkele GT bezitters dat zij het wel mogen, je moet het alleen de keurmeester wijs maken, als hij niet wijzer is.......
Gewoon proberen en hem op de uitsparing wijzen. Het dient dan wel bij een RDW keuringsstation te gebeuren, kan niet via correspondentie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mei 2010 06:22 #18 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie Opel GT 1973
Dat heb ik dus geprobeerd zonder succes. Een brede of vierkante plaat past makkelijk tussen de bumpers en daarom mocht dit dus niet :thumbdown:
Ik denk dat je een keurmeester moet treffen die het wel heeft op oldtimers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 mei 2010 22:37 #19 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Vandaag nieuwe stoelen gekocht. Ik heb deze bij Maxi Car Styling in Hengelo.
Deze zijn ~ 90 hoog en 51 breed. De rails past uiteraard niet en hiervoor ga ik een frame laten maken waar op de rails wordt vastgezet. Het frame bout ik dan vast op de bestaande zelf tappers.
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 00:53 #20 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie Opel GT 1973
Mooi zitmeubilair Bas.

En het oogt alsof het veel zijdelingse steun geeft.
Dat mis ik wel een beetje bij de originele zetels. (hoewel ik die best mooi vind).

Let er bij het monteren goed op dat de zetel niet te hoog komt, want je hebt bij een GT verdomd weinig hoofdruimte, ondanks het feit dat de originele stoelen heel laag staan.
Met ander meubilair zit je al snel een paar cm hoger.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.