Restauratie Opel GT 1973

16 mei 2010 00:57 #21 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Restauratie Opel GT 1973
Heb je ze er al ingezet om te kijken of het past?
Het zou zo maar kunnen dat de deur tegen de schouder verbreding aan komt, de GT loopt al snel naar smaller toe.
Zijn wel mooie stoelen trouwens :yes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 10:47 #22 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
De hoogte heb ik goed in de gaten gehouden. Ik heb ze er nog niet in gezet. Ik hoop inderdaad maar dat aan de boven zijkanten niet tegen het portier komen. Ik bericht als ze passen en zal de constructie tekening posten van het frame wat ik laat maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 21:56 #23 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie Opel GT 1973
Bas,

Over de wielen.

Toevallig zag ik dat ongeveer een jaartje geleden op een volkswagenforum een setje western wheel cyclones 5.5 x 13 te koop stonden en volgens mij niet verkocht zijn. ( hij weet niet eens het merk, denkt dat het wolfrace replica's zijn....)

Volgens mij zijn ze identiek aan mijn voorwielen.
Zoals gezegd zijn mijn achterwielen wel breder 7 x 13 en persoonlijk vind ik die diepere wielen achteraan toch leuk.

Mocht je toch geinteresseerd zijn, kan je misschien proberen contact te nemen met die man.

Kijk hier eens :

www.volksforum.com/f...owthread.php?t=53699

Hij vraagt er 225€ voor en dat is de prijs die hij voor het nieuw poedercoaten heeft betaald.

Hij kocht ze even daarvoor zelf voor 80€ :lol:

www.volksforum.com/f...owthread.php?t=44555

Weet dat je die dingen met wat geduld zelf kan hoogglans polijsten . Heb ik ook gedaan


PS: Ik heb me ingelogd op dat forum.
Als je wil informeer ik eens...

aan jou.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 22:57 #24 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Hoi Geert,

Nou als je eens wil informeren, graag.
Ben inmiddels zelf flink aan het zoeken geweest naar de Cyclones. Heb er 1 gevonden, 15 inch helaas 5 gaats.
Er is 1 type wat lijkt op de Cyclone en dat is de American Racing Vector. Ik zie ze echter alleen in Amerika te koop staan.
Ik wil overigens de spoorbreedte iets groter maken met spacers van 20mm, maar daar heb ik toch zeker langere bouten voor nodig?

Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 22:59 #25 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Dit lijst vond ik op het Internet. Links de band maat en rechts de mogelijke velg breedte. Lijkt me handig

Size Recomm. Permitted
145 R10 4.00B, 4.50B 3.50B, 5.00B
135 R12 4.00B, 4.50B 3.50B
145 R12 4.00B, 4.50B 3.50B, 5.00B
155 R12 4.50B, 5.00B 4.00B
135 R13 4.00B, 4.50B 3½J, 3.50B, 4J, 4½J
145 R13 4.00B, 4.50B 3½J, 3.50B, 4J, 4½J, 4½0C, 5J, 5.00B
155 R13 4.50B, 5.00B 4J, 4.00B, 4½J, 4½0C, 5J, 5½J, 5.50B
165 R13 4.50B, 5.00B 4J, 4.00B, 4½J, 4½0C, 5J, 5½J, 5.50B
175 R13 5.00B, 5.50B 4½J, 4.50B, 5J, 5½J, 6J, 6.00B
145 R14 4J, 4½J 3½J, 3.50B, 4.00B, 4.50B, 5J, 5.00B
155 R14 4½J, 5J 4J, 4.00B, 4.50B, 5.00B
165 R14 4½J, 5J 4J, 5½J
175 R14 5J, 5½J 4½J, 6J
185 R14 5½J, 6J 4½J, 5J
125 R15 3½J, 4J 3J
135 R15 4J, 4½J 3½J
145 R15 4J, 4½J 3½J, 5J
155 R15 4½J, 5J 4J
165 R15 4½J, 5J 4J, 5½J
205 R16 6J, 6½J 5J, 5½J, 7J
155/80 R13 4.50B, 5.00B 4J, 4.00B, 4½J, 5J
165/80 R13 4.50B, 5.00B 4.00B, 4J, 4½J, 5J, 5½J, 5.50B
175/80 R14 5J, 5½J 4½J, 6J
185/80 R14 5J, 5½J 4½J, 6J
145/70 R12 4.50B, 5.00B 3.50B, 4.00B
155/70 R12 4.50B, 5.00B 4.00B, 5.50B
145/70 R13 4.50B, 5.00B 3.50B, 3½J, 4J, 4.00B, 4½J, 5J
155/70 R13 4.50B, 5.00B 4.00B, 4J, 4½J, 5J, 5½J, 5.50B
165/70 R13 5.00B, 5.50B 4.00B, 4J, 4½J, 4.50B, 4½0C, 5J, 5½J, 6J, 6.00B
175/70 R13 5.00B, 5.50B 4.50B, 4½J, 5J, 5½J, 6J, 6.00B
185/70 R13 5.50B, 6.00B 4.50B, 4½J, 5J, 5.00B, 5½J, 6J, 6½J
195/70 R13 6.00B, 6½J 5.00B, 5J, 5½ J, 5.50B, 6J, 7J
165/70 R14 5J, 5½J 4J, 41,2J, 4.50B, 5.00B, 5.50B, 6J
175/70 R14 5J, 5½J 4½J, 5.00B, 5.50B, 6J
185/70 R14 5½J, 6J1 4½J, 5J, 6½J
195/70 R14 6J, 6½J 5J, 5½J, 7J
205/70 R14 6J, 6½J 5½J, 7J, 7½J
205/70 R15 6J, 6½J 5½J, 7J
165/65 R13 5.00B, 5.50B 4½J, 4.50B, 5J, 5½J, 6J, 6.00B
165/65 R14 5J, 5½J 4½J, 4.50B, 5.00B, 5.50B, 6J
175/65 R14 5½J, 6J 5J, 5.00B, 5.50B
185/65 R14 5½J, 6J 5J, 6½J
195/65 R14 6J, 6½J 5½J, 7J
185/65 R15 5½J, 6J 5J, 6½J
195/65 R15 6J, 6½J 5½J, 7J
205/65 R15 6J, 6½J 5½J, 7J, 7½J
215/65 R15 6½J, 7J 6J
175/60 R13 5.00B, 5.50B 5J, 5½J, 6J, 6.00B
185/60 R13 5.50B, 6.00B 5J, 5.00B, 5½J, 6J, 6½J
205/60 R13 6.00B, 6½J 5½J, 5.50B, 6J, 7J, 7½J
165/60 R14 5J, 5½J 4½J, 5.00B, 6J
185/60 R14 5½J, 6J 5J, 6½J
195/60 R14 6J, 6½J 5½J, 7J
205/60 R14 6J, 6½J 5½J, 7J, 7½J
215/60 R14 6½J, 7J 6J, 7½J
225/60 R14 6½J, 7J 6J, 7½J, 8J
195/60 R15 6J, 6½J 5½J, 7J
205/60 R15 6J, 6½J 5½J, 7J, 7½J
215/60 R15 6½J, 7J 6J, 7½J
225/60 R15 6½J, 7J 6J 7½J, 8J
185/55 R15 6J, 6½J 5J, 5½J
195/55 R15 6J, 6½J 5½J, 7J
205/55 R15 6½J, 7J 5½J, 6J, 7½J
205/55 R16 6½J, 7J 5½J 6J 7½J
195/50 R15 6J, 6½J 5½J, 7J
205/50 R15 6½J, 7J 5½J, 6J, 7½J
225/50 R15 7J, 7½J 6J, 6½J, 8J
205/50 R16 6½J, 7J 5½J, 6J, 7½J
225/50 R16 7J, 7½J 6J, 6½J, 8J
205/45 R16 7J 6½J, 7½J
215/45 R17 7J 7½J, 8J
235/45 R17 8J 7½J, 8½J, 9J
245/45 R17 8J 7½J, 8½J, 9J
255/40 R17 9J 8½J. 9½J. 10J

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 23:34 #26 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie Opel GT 1973
Ik heb em een mailtje gestuurd.
Ik hou je op de hoogte.

Ikzelf heb vooraan voor de 5,5" velg zelfgedraaide alu spacers gemonteerd van zo'n 14mm.

Achteraan zitten geen spacers en was de 7" velg eigenlijk te breed voor de wagen en heb ik de carrosserie onopvallend met zo'n 1.5 cm aan weerszijden aangepast.
Voor de 5.5" zou dat niet nodig zijn.

Ook de wielmoeren heeft mijn vader op maat gedraaid,geboord en getapt rekening houdend met de spacers en de wielgaten.
Hij is vertrokken van een zeskantstaaf.



Nu de breedte van de spacer is geheel en al afhankelijk van de ET waarde van de velg + de breedte van de velg.
Deze western wheels hebben een negatieve ET waarde en staan dus automatisch al vrij breed.

Betreffende de banden.
Als je voor raised white letter banden wil gaan zal je de cooper cobra GTS in maat 205/60/13 moeten nemen.
Ik vrees dat dit zowat de enig verkrijgbare optie is voor 13" velgen.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 21:46 #27 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restauratie Opel GT 1973

gvy schreef :
......... Ook de wielmoeren heeft mijn vader op maat gedraaid .................


Welk soort staal heet hij dan gebruikt? 8.8 of 10.9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2010 00:08 #28 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie Opel GT 1973
Eric,

Ik weet het echt niet meer.
Ik heb destijds dat stuk zeskant gekocht, maar we spreken hier over 15 jaar geleden.
Mezelf kennende ga ik waarschijnlijk het zekere voor het onzekere genomen hebben en 10.9 genomen hebben.
Maar het aandraaimoment voor de lichtmetalen velgen is idealiter maar iets van een 90Nm dus voor de M12 zou ook 8.8 nog OK zijn.

Ik rij er al een hele tijd mee rond :yes: en ik ben er gerust in.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2010 20:13 #29 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restauratie Opel GT 1973
Nee, dat zou niet goed zijn 8.8 staal is niet gemaakt op afschuif krachten maar op trekkracht, de 10.9 is op beide gemaakt daarom vroeg ik dat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2010 23:32 #30 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
zoals beloofd het frame waarop ik mijn nieuwe stoelen monteer. De stoelen passen precies qua breedte (zitting, schouder), hoogte en diepte.



Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2010 11:20 #31 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Restauratie Opel GT 1973
Dat zijn erg mooie stoelen zeg!

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 21:46 #32 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Vandaag grote zending ontvangen van Splendid Parts. Ik ga nu beginnen aan:
-voorknipperlichten
-koplampen
-buitendeur afwerking (gummie, chroom, klinken)
-binnendeur afwerking (panelen, handles)
-emblemen
-achterschot (plank reserve wiel)
-achterstrip
-div stootrubbers
-hemeltje
-vloer bedekking
-zijruiten (gummie, chroom)

daarna :
-ruiten
-ruitewissers
-stoelen
-spiegel
-diverse interieur

ben ik wat vergeten
o ja de wielen

Al met al nog een maand werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2010 21:49 #33 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie Opel GT 1973
Sow, das een flinke bestelling. Denk dat Udo geen spijt heeft dat ie het forum sponsord. Succes met de werkzaamheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2010 22:45 #34 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Ik zag erg tegen de installatie van het hemeltje op. Maar mijn moeder kwam met het idee om zelfklevend klitteband te gebruiken. 8 meter op de markt laten halen door vrouwlief en vandaag een uurtje lopen plakken en daarna het hemetje stak getrokken. Verbluffend resultaat.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2010 05:26 #35 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie Opel GT 1973
Ja, je kan er ook wel eens gemak van hebben :smilegrin:
Hier heeft ze ook al regelmatig inbreng gehad als het gaat om klussen aan de Oldie's. Vooral die kleine handjes zijn soms erg gemakkelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juli 2010 11:05 #36 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Ik ben klaar met mijn restauratie en heb de site (jobali.nl/opelgt onder tabje restauratie) zover bijgewerkt.

Nog een tip: Ik heb een set (2) autogordels gekocht.
Voor nog geen 30 euro bij SmartAutoShop (www.smartautoshop.nl...&numRecordPosition=1)
Is dezelfde set als bij Suselbeek, maar dan stukker goedkoper en het past ook.






Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juli 2010 11:47 #37 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic Restauratie Opel GT 1973
heb met belangstelling de fotoreportage gevolgd,
schitterend gerestaureerd!
zo moest iedere Gt worden aangepakt,
proficiat:thumbup::thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2010 02:13 #38 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie Opel GT 1973
Bas,

Ik zie dat je mooie wielen hebt, maar mocht je nog steeds op zoek zijn naar dezelfde wielen zoals op mijn GT , de western wheel cyclones...

Die gast van het VW forum heeft 3 maanden na mijn mailtje eindelijk gereageerd dat hij de bewuste velgen nog heeft.

Let wel het zijn 4 st 5.5 x13 et -12 zoals mijn voorwielen.
Mijn achterwielen zijn namelijk 7 x 13 en staan veel breder (passen eigenlijk net niet onder een originele GT.

Deze 4 passen dus wel , maar om ze mooi breed te zetten gebruik je best spacers (bij mij vooraan 12mm ).
Volgens zijn advertentie van een jaar oud, heeft hij ze laten poedercoaten in zilver metal flake, dus ze zullen er wel mooi bijstaan.
Ik persoonlijk zou de rand,de spaken en het hart met veel geduld schuren en oppolijsten (heb ik gedaan en is toch wel mooier als gecoat.)

Ben je nog geintereseerd dan mail ik je zijn mailtje wel eens door .
Ik hoor het wel.

groetjes
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2010 18:22 #39 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Geert bedankt, maar ik heb net vorige week ATS classics gekocht:


achter : 8J * 13 inch et 0 met spacer 10 mm en 185/70r13 banden
voor : 7J* 13 inch et 3 met spacer 10 mm en 185/70r13

past precies en geeft een mooi breed spoor. Binnenkort kom ik wel met een foto.

Ik heb wel een probleem: er is een wielbout achter kapot. Hij zit los van de flens, maar hoe krijg ik deze er uit?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2010 18:30 #40 door bas
Beantwoord door bas in topic Restauratie Opel GT 1973
Ben vorige week bij het RDW geweest om mijn chassis nr opnieuw te laten ingraveren en de auto van kleur te laten veranderen op kenteken bewijs. Kost wel eventjes 90 euro, maar ik dan wel klaar voor de apk keuring volgende maand.
Overigens wist de man bij het RDW te vertellen dat ik gewoon blauwe platen mag voeren ook is de auto in 1998 in Nederland geimporteerd. De zogenaamde issue date (de afleverdatum ) 1973 is leidend hierin. Amerikaanse platen mochten niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.