Weber vraagjes van een beginneling ;-)

14 jan 2014 20:40 #1 door weijtens
Weber vraagjes van een beginneling ;-) werd gestart door weijtens
Ik heb een tweede hands weber 32/36 kunne overnemen.
Intussen een revisiesetje besteld bij Splendidparts (en een komet B :) uitlaat + plenum)
Tevens een gashendeltje en wat ander los spul.


Aangezien nog geen ervaring heb een aantal vragen.

- hoe reinig de carburateur het beste? Ik vond onder andere dusty ontvetter, wd40 etc.
- wat voor plug moet er op positie 1 op de foto? Ik neem aan dat deze poort afgesloten moet worden. Ik kon de plug op internet en bij splendidparts niet terugvinden. (Ook niet na tel. Contact met Udo)
- welke leiding moet ik waar aansluiten? (2 = brandstof neem ik aan. 3 = ?)

Verder nog punten waar ik op moet letten bij de demontage / reiniging?

Groeten, Jeroen




Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 jan 2014 22:24 #2 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
aansluiting van de weber kan links of rechts (op de foto1 of 2) afhankelijk waar de opvoerpomp zich bevindt
de andere kant wordt dan met een koperen schroef afgesloten (fijne draad)
punt 3 is de afzuiging van de dampen van de benzinetank
(USA GT) ingebruik met het bekende koolstoffilter
heb je niet en kan dus afgeloten worden




bijgaand youtube filmpjes over het opbouwen van de carburateur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2014 18:39 #3 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Waar zou ik de messing dopjes kunnen vinden?
Automaterialenzaak kon me niet helpen.

Thx jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2014 00:02 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Misschien niet onverstandig gelijk een hitteschild eronder te plaatsen (indien dat niet het geval is) en eens te kijken of de benzineleiding niet te veel in de buurt van warme bronnen loopt. Vapor lock komt nogal eens voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2014 11:41 #5 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Zo, weber volledig uit elkaar gehad.
Alle onderdelen ultrasoon gereinigd en revisieset geplaatst.

Nu kan ie de solex gaan vervangen.
Benieuwd of ie aan de gang gaat.


Na de grote schoonmaak



Voor de grote schoonmaak
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2014 20:42 #6 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Ogenschijnlijk heb ik mijn weber goed zuiver en pakkingen etc vervangen.

Na installatie op de motor krijg ik m niet on orde.

Motor draait stationair heel hoog toerental. Dit is wel wat bij te sturen met de idle screw en de choke schroef.

Motor toch een tijde warm laten draaien met hoop op verbetering afstellen met warme motor maar zonder beter resultaat.

Als ik daarna in de carb kijk zie ik een flinke hoeveelheid benzine op de gaskleppen staan.

Verder lekt de carb benzine vanuit de acceleratie pomp.

Het membraan van de pomp is vervangen. Maar het lijkt dat de pomp soms blijft hangen?

Blijft deze dan benzine geven en is dit dan ook de reden van de grote hoeveelheid benzine op de gaskleppen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 feb 2014 17:55 #7 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
De fout zat m in de veer van de acceleratiepomp.
Deze had ik op de verkeerde positie gemonteerd.
Acceleratiepomp werkt nu goed.

Ik krijg echter de weber niet goed afgesteld.
Heb de diverse lijntjes op dit forum al geraadpleegd maar ik kom er niet uit.

Intussen zit de solex er weer op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 feb 2014 18:10 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Heb je dit document al geraadpleegd?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 feb 2014 20:27 #9 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Het document wat Pecje aangeeft had ik inderdaad doorgelopen.
Ik verwacht echter dat de solenoid idle jet kapot is. Ik hoor of zie namelijk niets gebeuren als ik er spanning op zet.
Geprobeerd in de carb. En ook los.
Dus op zoek naar een goede idle jet houder.

Verder vroeg ik me af wat de juiste sproeier bezetting is van de weber 32/36.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2014 22:10 #10 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
Iemand ervaring met de sproeierbezetting op de 2.0S motor ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2014 23:11 #11 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)

weijtens schreef :
Verder vroeg ik me af wat de juiste sproeier bezetting is van de weber 32/36.


Primary (32): Main 135; Air 165; Idle 50
Secondary (36): Main 140; Air 160; Idle 55

(bron Opelgt.com)

overigens kan de solex/spruitstuk van een 1900 blok zonder problemen overgeschroefd worden op een 2 liter

sproeierbezetting kan dan ook hetzelfde blijven
de extra 100 cc geeft geen effect op de verhoudingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2014 23:43 #12 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Weber vraagjes van een beginneling ;-)
heb nog een mooie exploded view voor je

32_36DGAVEV.pdf (398.4 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.