Motor wilt niet meer

13 jan 2011 21:39 #41 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Motor wilt niet meer
Als ie schrijft dat ie helemaal niet vonkt maakt het ook niet uit hoe de verdeler staat toch? En als de verdeler goed staat, dus rotor wijzend naar de inkeping op het huis, moet cilinder 1 op ontsteken staan (onder cilinder 1 versta ik de cilinder die het dichtst bij de radiator zit).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 jan 2011 22:00 #42 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Motor wilt niet meer
Net wat nico zegt je kan de verdeler er 180 graden verkeerd inzetten, heb het zelf ook een keer gehad ( snapte er niks meer van :lol: )

Maar oke nu heb je geen vonk is er niet ergens een verbinding losgeraakt, ook dit heb ik een keer gehad alles leek goed in elkaar te zitten en toch zat er één verbinding niet goed.

kijk ook gelijk eens als de motor ronddraait of dat de oliepomp de olie wel rond pompt door het blok. Als je de oliepomp schoon of leeg gemaakt hebt tijdens het vervangen van de krukaslagers heb je kans dat de pomp de olie niet goed kan aanzuigen en het zou zonde zijn dat je weer overnieuw kan beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 jan 2011 22:04 #43 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Motor wilt niet meer

Mischa schreef : Net wat nico zegt je kan de verdeler er 180 graden verkeerd inzetten, heb het zelf ook een keer gehad ( snapte er niks meer van :lol: ).


Klopt. En ook met de nokkenas ten opzichte van de krukas worden wel eens fouten gemaakt (het positioneren van de nokkenas gebeurd met cilinder 4 op ontsteken). Gooi je dan cilinder 1 en 4 ook nog eens door elkaar dan is de verwarring compleet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 jan 2011 16:11 #44 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Motor wilt niet meer
Onder voorbehoud: *O*

Zoals ik gisteren zei, de bobine die er op zat vonkte wel, maar opeens kregen we een poeff bij de carburateur en deed het niks meer. Ook bij het blok gehouden zoals hier boven al is voorgesteld (een kennis van ons wist dat ook te vertellen), maar compleet niks.
We hadden nog 2 van die oude bobines liggen, die ook allebei niks deden na aansluiting, dus nu liggen er 3 bij het oud ijzer te kijken. 8)7

Vandaag even naar de sloop gegaan in Venlo om er eentje te zoeken. Dit keer geluk dat er een jongen was die veel van auto's af wist. Hij had zelf ook een A Manta en een B Kadett en zijn broer naar ik dacht ook een Rekord? Weet het even niet meer omdat er een waslijstje bij zat. Opelgekken in elk geval. Enfin, hij wist aardig wat en had zo een Bosch gevonden op een Seat. Bleek uiteindelijk een aansluiting met een vrouwtje te zijn, dus uiteindelijk bij een Golf 2 Bosch spoel uitgekomen. Tien euro well spent. Thumbs up voor deze plaatsgenoot zelfs, die me in mijn eerste ritjes al had gesignaleerd met de GT in mei :thumbup:

Thuis de bobine er op gezet en hij startte in 1 keer, zonder het te moeten doorstarten. Missie gelukt, alleen het stationair wat moeten bijstellen, waar we misschien met onze dikke vingers aan hebben gezeten.
Oliedruk is goed, temperatuur is goed, geen lekkages van koelwater meer en ook geen olie gezien. De motor loopt nu zelfs beter dan voorheen, denk dat 1 van de 4 contactpunten van de oude verdeelkap niet 100% meer was en zodoende dat het soms even inkakte met geluid/toeren. Weet het niet zeker, maar het klinkt in elk geval beter.

Zonet gelijk even de onderkant bij de motor met wat zwart spul ingesopt, waar we wat van af hadden gekrast met de operatie. Nu nog alleen even kijken waarom het achteruit rijlicht het niet doet, denk het dingetje niet goed aangesloten bij de versnellingsbak.

Bedankt voor de tips en raad allemaal, ik hoop dat alles het nu blijft doen.

Happy birthday voor mijn Opel vandaag (14-1-1970) *O*

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 jan 2011 18:35 #45 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Motor wilt niet meer
Happy Birthday Opel! :thumbup:

En gefeliciteerd op je geslaagd operatie zeg!

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.