1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor

16 aug 2008 09:49 #21 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Om de kleppen te lichten wil ik de volgende tools laten maken.







Is ook makkelijk als je bijvoorbeeld de klepsteelrubbers eens moet vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2008 23:36 #22 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Dat heb ik nog niet gezien in een werkplaats handboek, het is wel nodig om eentje te maken als de kop van de motor is zodat je alles nog kan bijstellen. Let ook op de draad van de tap eind, ik dacht dat die wat fijner van spoed is dan de mormale bout M8 of M10

Het zal idd makkelijker zijn om klepsteel rubbers of klep veren te vervangen zonder de kop te moeten afhalen

Vandaag heb ik de 4 resterende kleppen uit de kop gehaald en één set schoongemaakt, ook heb ik een klep met oven reiniger behandeld om de kool aanslag te verwijderen maar dat was een grote succes, dus niet. we gaan ze op de oude manier schoonmaken met een draad borstel op de boormachine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2008 10:35 #23 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Stralen met een lichte korrel en afgeplakte steel is geen optie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2008 22:55 #24 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor

Origineel gepost door GranTurismo
Stralen met een lichte korrel en afgeplakte steel is geen optie?

Is niet veel werk met de borstel in de boormachine

Klep in de kolomboor en de borstel op de handboor, draaien maar!!*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2008 22:55 #25 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Ben vandaag actief geweest, heb de resterende kleppen en alle daarbij behorende spul schoon gemaakt en in blikken gedaan met ATF olie, :question: waarom ATF olie? omdat ik daar nog een litertje of 15 van had en motor olie moet ik kopen daarom :P





verder heb ik de kop in "bad" gehad om de grootste gedeelte van de troep te vewijderen. Het bad voor de kop, met dubbel verwarming :lol:









en de nokkenas schoongemaakt



en de uitlaat poort schoon gemaakt, ik heb ook wat materiaal weg gefreesd wat verder uit stak dan de geharde klepzitting, dit heb ik ook gedaan bij de inlaatpoort en van bijde wat materiaal weg gehaald bij de klepsteel geleider, ik heb deze wat gestroomlijnd





Inlaat poort 1 & 2 [links]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2008 23:07 #26 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor

Origineel gepost door 2 Fast 4 U


en de krukas schoongemaakt

uuuhmmm... Erick...voordat je het zaakje weer in elkaar gaat steken...dat is de nokkenas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 aug 2008 00:15 #27 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor

Origineel gepost door GranTurismo

Origineel gepost door 2 Fast 4 U


en de krukas schoongemaakt

uuuhmmm... Erick...voordat je het zaakje weer in elkaar gaat steken...dat is de nokkenas.

_O- Was me hier niet opgevallen, wel bij de opetgt.com dank je Rini, is al veranderd 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 aug 2008 22:09 #28 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Heb mijn eerste tegenslag, Ik ben een veertje verloren van een hydr. klepstoter, de veer die de stalen kogeltje op zijn plaats houd [terugslag klep]

Als iemand een kapotte hydr. stoter heeft hou ik me aanbevolen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 aug 2008 16:20 #29 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
De kleptool is gemaakt. Het werkt perfect.
Veer opspannen, met de klephouder de desbetreffende klep omhoog drukken en je kan de boel uit elkaar halen.
Ideaal!



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 aug 2008 20:09 #30 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor

Origineel gepost door GranTurismo
De kleptool is gemaakt. Het werkt perfect.
Veer opspannen, met de klephouder de desbetreffende klep omhoog drukken en je kan de boel uit elkaar halen.
Ideaal!



Ziet er veel belovend uit!!!:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 aug 2008 20:14 #31 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Heb vandaag de # 4 inlaat "geschoond" en de klep geleider wat gestroomlijnd [foto 1] en materiaal dat onder de harde klepzitting uitstak weg gehaald hier de foto's:



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 aug 2008 20:46 #32 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Veelbelovend? Anders dit wel!
Je bent lekker bezig Erick.
Wanneer denk je hem klaar te hebben joh?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 aug 2008 15:51 #33 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor

Origineel gepost door GranTurismo
Veelbelovend? Anders dit wel!
Je bent lekker bezig Erick.
Dank je Rini

Origineel gepost door GranTurismo

Wanneer denk je hem klaar te hebben joh?

Geen idee, maar het zal wel een tijdje duren. Ik ga me niet haasten, en als ik die veertje niet kan vinden dan komt de motor nooit klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 aug 2008 15:59 #34 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
Ik ben verplicht gepauseerd vandaag en morgen en mss de gehele weekend ook, heb een splintertje of drie in mijn oog gekregen, de de arts van de huisartsen post [was toevallig ook mijn eigen huisarts] heeft die stukjes met een soort boor eruit moeten halen, vannacht was het net of er nog wat in zat , van morgen bij mijn huisarts geweest maar die kon er niets in zien, heeft mijn oog dicht geplakt, en nu gaat het een stuk beter.
Nu is het mooiste dat ik een bril draag en toch ziet een splintertje kans om in mijn oog te komen, ik denk dat ik een soort gezichts bescherming ga maken van plexiglas, zo dat mij dit niet meer kan overkomen.
Er zijn ook overzet brillen in de handel [op het werk heb ik er een] maar omdat ik een bril heb sluit die ook niet geheel af, sterker nog: er was zelfs een colega [die geen bril draagt] naar de doktor moeten gaan omdat hij toch wat in zijn oog had gekregen ondanks een overzet bril.

:info: :info: Dus mensen: Let op bij verspanend werk :exclamation: :exclamation:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 sept 2008 15:05 #35 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic 1.9 met lange slag, oftewel 2.1+ motor
ikzelf heb een gezichtsbescherming aangeschaft voor de verspanende bewerkingen zie link hieronder

gezichtsbescherming

hopelijk dat een ieder hier wat mee kan het is beter voorkomen dan genezen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.