Restauratie '73 US/EU Opel GT

25 nov 2014 20:57 #61 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Misschien omdat je genoeg oliedruk hebt? Nieuwe sensor? kan niet missen kwa bedrading, maar toch even nalopen. Metertje omstreken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 nov 2014 09:07 #62 door pezzimeno
Beantwoord door pezzimeno in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hoi Tom,

Ik heb hetzelfde gehad.
Bij mij was de sensor stuk.
Heb je een oude of een nieuwe geplaatst?
Je kunt het geheel meten.
Als de sensor geen weerstand geeft wordt de meter niet goed aangestuurd.
De nieuwe repro's gingen snel stuk.
Je kunt beter naar een echte VDO zoeken.

Gr Rick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 nov 2014 13:31 #63 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Thnx Opel16V, inderdaad de bedrading ook al eens omgewisseld en toen reageerde die dus zoals nu (verbetering t.o.v. eerder want toen sloeg die al vol uit bij contact, nu na starten).

Denk dan ook dat de sensor zelf kapot is. Wist niet dat ik deze kon doormeten! Thnx pezzimeno. Waar zet ik de multimeter op dan?

Zit overigens een originele op.

Nog een vraagje: Ik heb nog een andere liggen maar daar is het plastic kapje dat eromheen zit kapot. Beïnvloedt dit het juiste functioneren?

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 nov 2014 14:33 #64 door pezzimeno
Beantwoord door pezzimeno in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Het geheel ohms doormeten.
Kapje diet naar mijn idee niks anders als beschermen tegen vuil en is dacht ik ook over te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2014 05:23 #65 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Nou de datum is ingepland!!

29 november banden monteren op nieuwe velgen bij bevriende seat dealer.

6 dec afspraak bij bandenboer om auto uit te lijnen.

16 dec 08:30 afspraak RDW Venlo voor keuring en chassisnr inslaan.

Eendagskenteken is ook aangevraagd.

SPANNEND!!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 dec 2014 11:10 #66 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Op basis van welke gegevens gaan ze bij RDW chassisnummer inslaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 dec 2014 14:28 #67 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Goeie vraag.

Ik heb het volgende:
  1. dashboard plaatje
  2. usa title
  3. duitse douane brief
  4. cd met foto's vorige eigenaar
  5. verkoopovereenkomst vorige eigenaar



De vorige eigenaar was niet degene die de auto naar europa heeft gehaald. Dat was de voorzitter van een van de Duitse Opel GT clubs. Hem moet ik deze week nog eens bellen voor wat extra info, waaronder aanschafprijs.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2014 23:14 #68 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Denken jullie dat bovengenoemde genoeg is voor de RDW?

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 dec 2014 09:42 #69 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Dit misschien nog?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 dec 2014 09:48 #70 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Gaat helemaal goed komen hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 dec 2014 13:16 #71 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Haha ja geld willen ze ook hebben :P zou zo'n 280 euro zijn. Afhankelijk van meerwerk ja of nee wordt t nog meer.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2014 03:00 #72 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Oehhh komende dinsdag om half 9 s'ochtends staat deze jongen bij de RDW in Venlo voor de keuring!

Vandaag de laatste hand gelegd aan de auto.

Door problemen vorige week met de afstrlling de uitlijnafspraak moeten afzeggen dus auto trekt n beetje naar links maar dat moet geen probleem zijn hoop ik.

Allemaal voor me duimen dinsdagochtend!!!

Groetjes,

Tom

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2014 09:32 #73 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
banden links en rechts verwisselen wil nog wel eens helpen
denk ook aan de bandenspanning:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2014 11:10 #74 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Aha ja zitten nieuwe velgen / banden op en uitgebalanceerd. Dus dat zal geen effect hebben hier.

Bandenspanning ook alle 4 gelijk.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2014 11:32 #75 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
kan ook met nieuwe banden
niet elk loopvlak kan hetzelfde zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2014 13:40 #76 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hmm k. Ja eerst maar eens de boel laten keuren en dan uitlijnen. Thnx voor de tip in ieder geval!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2014 13:42 #77 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hij is gekeurd!!!!! Erg fijne keurmeester gehad in Venlo die me veel tips heeft gegeven. Binnenkort een topic hierover!

Nu de formulieren zsm naar de belastingdienst en dan op t kenteken wachten!!!

Ben superblij ermee!!!!!!!!!

Theo nog bedankt voor t surprise bezoekje bij de RDW en de morele ondersteuning haha. Ik kneep m vanmorgen wel hoor! Net alsof je als puber je eerste dag in de brugklas bent.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2014 14:49 #78 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
mooi man :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2014 20:32 #79 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
je was in ieder geval goed voorbereid, je was er met anderhalve GT:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2014 21:05 #80 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hahahaha nou kon beter, ik miste wel een set startkabels. Tijd om een setje te kopen voor in de GT.

Op weg van huis naar stalling toch weer problemen gehad met stroomvoorziening. Ondanks dynamo wissel. Ik vermoed of de bedrading tussen dynamo en spanningsregelaar (is nooit goed schoon gemaakt) of de spanningsregelaar zelf. Echter zei mijn monteur dat de spanningsregelaar er wel goed uit zag.

Met moeite horten en stoten de auto bij de stalling gekregen. Wel zonder verlichting moeten rijden anders was er niet genoeg power om de bougies te voeden.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.