Restauratie verslag Opel GT 1970

18 jan 2010 15:29 #21 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Hey Ruben,

een heel mooi uitgebreid verslag van een hele mooie GT.:thumbup:
Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.

GroeT,
Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2010 18:52 #22 door AISI316
Beantwoord door AISI316 in topic Restauratie verslag Opel GT 1970

gvy schreef : Hoy, Dag Ruben.

Dit is een heel mooi gedocumenteerd restauratieverhaal.
En wat een toewijding en doorzetting.

Proficiat met het resultaat.

vriendelijke groet
Geert

PS : Woon je ver bij mij vandaan? (Oosterzele)


Hey,

Ik woon in Veldegem (dicht bij Brugge)



Bedankt voor de vele positieve reacties!
Het was leuk om dit restauratieverslag te schrijven, zo kon ik eens de vele honderden foto's doorlopen en rangschikken.

Vrijdag zal ik normaal gezien naar de keuring gaan, als ik tenminste aan mijn douane papier (vignet 705) ben geraakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2010 11:38 #23 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Inderdaad een prachtig, uitgebreid verslag. Een aanwinst voor het forum.
Niets dan respect voor mensen die een GT zo aanpakken.
:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2010 12:21 #24 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Woorden zijn overbodig: _O-_O-_O-_O-_O-_O-
Wanneer kom je die van mij doen?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 jan 2010 16:31 #25 door AISI316
Beantwoord door AISI316 in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Hallo,

Deze morgen ben ik naar de douane gegaan voor mijn vignet 705 (nodig in België voor de invoering). Koste slechts 3 cent. Rond 13u naar de garage voor Z kentekens en dan naar de keuring. Jawadde, moesten ze natuurlijk allemaal mijn auto zien. Alles liep goed, tot er één zag dat de ophangingsrubbers rood waren (PU versies) en geen gewone rubberen waren. Hebben ze met z'n drieën de test nog 4 keer overgedaan en na heel wat heen en weer gepraat hebben ze de pu rubbers toch goedgekeurd maar krijg ik een opmerking op mijn keuringsbewijs voor de "staat" ervan? De keurmeester vertelde me dan dat die rubbers iligaal zijn in België. Nu of dit waar is of niet, weet ik niet, maar ze hadden ze toch goedgekeurd.

Alle andere testen waren goed. Juist voor het naar buiten rijden, controleerde de keurmeester of de bandmaat goed was voor de velg en ja hoor het enige onderdeel waar ik niet ben aangekomen tijdens de hele restauratie ben ik op afgekeurd geweesd (die banden zaten er al op bij de aankoop en mogen blijkbaar wel in Nederland, aangezien de auto nog APK gekeurd was toen ik hem kocht). Er zaten 195 70 13 banden op en er mogen slechts 195 65 13 of 185 70 13 banden opzitten ofzo.

Banden natuurlijk niet in voorraad, zijn besteld en volgende week donderdag ga ik weer naar de keuring.

Ik heb wel een overzicht blaadje gekregen van de keuring waar alles in zeer goede staat is bevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 jan 2010 17:19 #26 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Hmmm...en ik maar altijd denken dat Nederland van die waardeloze regeltjes hanteerde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 jan 2010 20:33 #27 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Dag Ruben,

Was dit een keuring voor een O plaat?
Ik veronderstel van niet.

Ik begrijp de commentaar op de banden niet. Als ze er over vallen zou ik eerder zeggen dat op jouw velg de originele 165 70 13 moet komen?
op welke basis komen ze eigenlijk bij de twee opgegeven maten?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 jan 2010 22:27 #28 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
De originele banden maat voor de GT zal, net als de Ascona, 165 x 80 x 13" zijn, een standaard maat groter, ook origineel geleverd als optie, was dan 185 x 70 x 13"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 jan 2010 08:32 #29 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Hey ho,

@Ruben : mooi werk, proficiat :thumbup:

@Erick : yep, de eerste 185/70 banden waren denk ik rond 1971 origineel beschikbaar voor de GT. Mijn blauwe dateert uit 1970 dus heb ik maar 165HR13 laten monteren :)

Ziet er lekker origineel uit :lol:

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 jan 2010 09:16 #30 door AISI316
Beantwoord door AISI316 in topic Restauratie verslag Opel GT 1970

gvy schreef : Dag Ruben,

Was dit een keuring voor een O plaat?
Ik veronderstel van niet.

Ik begrijp de commentaar op de banden niet. Als ze er over vallen zou ik eerder zeggen dat op jouw velg de originele 165 70 13 moet komen?
op welke basis komen ze eigenlijk bij de twee opgegeven maten?

Geert


Hey,

Het was gewone keuring, geen oldtimer keuring.

Ze hebben de maten in hun computer ingetikt omdat de Opel GT niet meer in hun data bank zit (ze weten niet eens welke snelheid index mijn banden nu moeten hebben en daar mocht ik kiezen van hen???). Via hun computer kwamen ze uit dat die band te hoog (70) was voor de breedte (195) op een velg van 13"(zit ik nu opgescheept met 4 banden met meer dan 6 mm profiel die ik niet eens kwijt kan in België). Toen vroeg ik de keurmeester wat voor banden ik dan wel mocht monteren en heeft hij enkele waarden ingevoerd, tot hij er een paar vond die volgens de computer wel mochten.

Ik heb dus 185 70 13 T banden besteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 jan 2010 23:29 #31 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
OK,

Bedankt voor de info.
Dit is toch zooooo belgisch.
Ze vinden in hun systeem niet welke banden er eigenlijk op moeten of ooit op zaten , maar ze "weten" wel dat diegene die er op zitten niet mogen. duhhh. Potje mensen pesten.

En dat van die rode PU bussen... Ze reageren waarschijnlijk gewoon omdat die dingen rood zijn. Je kan ze inderdaad kopen in rode PU of in zwarte rubberversie en dan nog eens van verschillende leveranciers, maar niet meer van GM. Wie van die gasten kan nu toch weten welke van deze produkten wel en niet mogen als herstellings/vervangonderdeel en waarom????

Afijn, ik ben blij voor je dat , nadat je de portemonnay even hebt opengetrokken voor nieuwe banden, je een mooie GT op de baan zet.


Waarbij ik mij eigenlijk ook de vraag stel:
Als ze de GT dan toch niet in hun systeem zitten hebben, Misschien kan ik gewoon met mijn 205/60/13 banden langs in de toekomst? Qua hoogte is dat vrijwel identiek aan de 185/70/13 .
Maar ik zie het al komen. Die banden zijn op het zicht nogal breed en bovendien is mijn spoor ook nogal breed (ET wielen).
Maar waarschijnlijk hebben ze het spoor ook niet meer in hun systeem zitten , dus waarop kunnen ze zich dan baseren?
t'blijft altijd een gok.


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 jan 2010 10:25 #32 door benny
Beantwoord door benny in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
belgische keuring: ik ga al een 5 tal jaren met 195 50 15 en velgen van 7 duim Et 12, ik heb nooit problemen gehad, de originele bandenmaat staat niet meer in hun gegevensbestand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 jan 2010 15:17 #33 door john
Beantwoord door john in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Bij ons de gebuurte zijn er ook 2,en ze zeggen ook allebei iets anders,mijn truc is nu:naar allebei een mail sturen en als 1 van de 2 zegt,tis goed,naar daar gaan :p

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 jan 2010 15:40 #34 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Wow das mooi werk, ziet er super uit....

Was ik ook maar al zover.....

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 jan 2010 22:06 #35 door Broj!
Beantwoord door Broj! in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Inderdaad een heel mooi verslag! Proficiat met de GT!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 jan 2010 20:16 #36 door steve
Beantwoord door steve in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
wat een prachtige restauratie! ik ben onlangs begonnen aan de mijne en zal ook hier op het forum de vorderingen plaatsen, maar chapeau voor al uw werk! Het enige waar ik tegen op zie is het koplampmechanisme, dat werkt niet goed meer bij mij en heb er al verhalen over gehoord... veel plezier met uw "nieuwe" gt!

nog even in verband met die keuring: ik zit achteraan met 225 breed en geen problemen gehad?? en ben ook van belgië

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 jan 2010 00:27 #37 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Restauratie verslag Opel GT 1970
Dag Steve,

Gezien je nummerplaat vermoed ik dat jouw GT als oldtimer is gekeurd.
Hierbij worden maar een heel beperkt aantal zaken bekeken in vergelijking met een keuring voor dagelijks gebruik, dus in jouw geval verschiet ik er inderdaad niet van dat de velg en bandmaat niet nagezien is.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.