De kogel is door de kerk

18 mrt 2011 18:35 #241 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Bij mijn GT wel. Hendel naar voren duwen is open klappen lampen. Zijn ze dan vergrendeld dan branden ze pas. Stadslichten deed ik inderdaad aan met de schakelaar in het dashboard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2011 22:12 #242 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
De lichtbakken zitten er terug in en het licht werkt *O*
Hendel naar voren is lichten open, vanaf de bestuurder gezien draaien ze dan rechtsom.
Schakelaar voor stadslichten werkt en verklikkerlicht ook.
Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.
Was toch compleet anders toen ik het zaakje demonteerde.
Draden op de microschakelaar van de lichten zitten nu zoals het hoort met geel/zwart op COM.

Ik ben na die 2 dagen gepruts met de lampen vanavond verder maar iets leuks gaan monteren, dan zie je tenminste vooruitgang:


"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2011 23:45 #243 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.


Dat was bij mijn GT ook zo. Bij de Benz overigens ook...bedoel, dat de lichten blijven branden bij contact uit. Denk bij veel oldtimers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2011 08:56 #244 door nico
Beantwoord door nico in topic De kogel is door de kerk
Ziet er goed uit patrick! :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2011 09:30 #245 door gvy
Beantwoord door gvy in topic De kogel is door de kerk

GranTurismo schreef :

Pecje schreef : Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.


Dat was bij mijn GT ook zo. Bij de Benz overigens ook...bedoel, dat de lichten blijven branden bij contact uit. Denk bij veel oldtimers.


En toch hoort het bij de GT anders te zijn hoor.

Als je kijkt op het schema, dan zie je dat de voeding naar de kontakten van de headlamprelais van een rechtstreekse + komen en dus inderdaad +12V blijven als het contact uit staat.

MAAR... de voeding die de spoel van het relais bedient, en dus ook het relais laat opkomen en afvallen, die gaat over de switch van de draaibakken en daarna over het stuurkontakt.

DUS...die spoel kan enkel +12V krijgen als de sleutel omgedraaid wordt. Zoniet valt het relais af en lichten uit.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2011 13:31 #246 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic De kogel is door de kerk
Lekker kontje heeft hij al zo!

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2011 15:14 #247 door flyd
Beantwoord door flyd in topic De kogel is door de kerk

GranTurismo schreef :

Pecje schreef : Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.


Dat was bij mijn GT ook zo. Bij de Benz overigens ook...bedoel, dat de lichten blijven branden bij contact uit. Denk bij veel oldtimers.


Ook bij mijn GT is het zo. 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2011 19:07 #248 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk

gvy schreef : En toch hoort het bij de GT anders te zijn hoor.

Als je kijkt op het schema, dan zie je dat de voeding naar de kontakten van de headlamprelais van een rechtstreekse + komen en dus inderdaad +12V blijven als het contact uit staat.

MAAR... de voeding die de spoel van het relais bedient, en dus ook het relais laat opkomen en afvallen, die gaat over de switch van de draaibakken en daarna over het stuurkontakt.

DUS...die spoel kan enkel +12V krijgen als de sleutel omgedraaid wordt. Zoniet valt het relais af en lichten uit.

Geert

Zit er dus toch nog iets fout bij mij, maar ik ga het voorlopig zo maar laten. Met mijn oude botten kan ik niet meer zo makkelijk bij de relais en de zekeringenkast,

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mrt 2011 22:02 #249 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
We komen er wel.
Afgelopen weekend de voor- en achterkant gemonteerd.
Persoonlijk vind ik het een super combinatie: zwart / groen / chroom *O*



Vanavond het raam van de rechterdeur en er terug ingehangen en gestart met het verven van het interieur met HG leerverf zoals reeds in andere topics besproken. Ziet er nog even retegaaf uit als het gedroogd is :thumbup: . Hopelijk geeft het niet af tijdens een warme zomerdag.
Morgen verder lakken en de achterruit er in.
Donderdag of vrijdag gaat de voorruit er weer in en wordt de motorkap terug geplaatst. Tegen april moet ie weer rijden als er tenminste niets tegenzit

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mrt 2011 06:23 #250 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Rood, oranje, groen misstaat ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 mrt 2011 20:15 #251 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Nog even doorbijten en we zijn er.
De splinternieuwe voorruit zit er in, de remmen zijn ontlucht en de motorkap ligt ook weer op zijn plaats.
Enkel nog het binnenwerk van de linkerdeur en het raam, de trappertjes afstellen, de emblemen er op, interieur schoonmaken en een emmer met sop er over und fahren. Je zult altijd zien wordt het enkele weken slecht weer.
Denk dat ik het net niet red om hem dit weekend af te krijgen.




"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 mrt 2011 22:15 #252 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic De kogel is door de kerk
Als ik een doopnummer voor je eerste rit mag voorstellen:

Rod Stewart - You wear it well (1972)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2011 20:29 #253 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
:thumbup: :yes:

Vandaag meer dan 3 uur aan het worstelen geweest met het raammechanisme van de linkerdeur. Is nog lastiger dan de koplampen, vooral als je garage zo smal is dat je de deur maar voor de helft kunt openen. :grind:
Zal ik blij zijn als hij eindelijk klaar is: Nie wieder!

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2011 19:47 #254 door agété
Beantwoord door agété in topic De kogel is door de kerk

State Scarlet schreef : Als ik een doopnummer voor je eerste rit mag voorstellen:

Rod Stewart - You wear it well (1972)


Doe mij dan maar ; I don't wanna talk about it....


(dan wel de uitvoering met Amy Belle):fake sniffle:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2011 20:43 #255 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Vanavond het eerste ritje gemaakt met de GT ook al is hij nog niet helemaal af.
Eerste ritje van 5 km geen probleem.
Bij thuiskomst de carburateur nog wat bijgesteld en een tweede rondje gemaakt.
Bij het remmen trekt de auto naar links, dit geef ik nog even het voordeel van de twijfel. Ik zal een keer goed in de ankers moeten om te zaakje wat los te krijgen (hoop ik).
Terug thuis de motor nog even stationair op de oprit laten draaien en eens rond de auto gelopen: blijken mijn achterlichten / remlichten constant te branden. Hopelijk heb ik iets verkeerd aangesloten.
Komt er opeens rook vanonder de motorkap. :grind: Blijkt de koelslang (die dunne met die haakse bocht) van de waterpomp gescheurd te zijn. De koelvloeistof spoot er uit. Even op jacht dus naar een nieuwe slang. Volgens mij heeft Suselbeek ze niet, dus zal ik ze uit het buitenland moeten halen.
Blijkt er verder nog remolie te lekken aan de hoofdremcilinder en de remleidingen. Alle leidingen zijn nieuw en ook de hoofdremcilinder. Echt veel meer aanspannen kan ik ze niet meer. [censuur] remmen :grind:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2011 22:21 #256 door agété
Beantwoord door agété in topic De kogel is door de kerk
Ik zei het toch,als je klaar bent draai je Rod steward - I'don't wanna talk about it....dan is alles voormekaar en wil je het niet meer over dit soort "tegenslagen" hebben...
(desalniettemin;veel succes met afmaken van je mooie GT!)

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2011 22:51 #257 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic De kogel is door de kerk
He Patrick,
Ik volg je groene GT project nog steeds hoor.
Ach een "paar" tegenslagen, kan gebeuren.
Jij houdt gewoon vol en maakt het helemaal netjes af.
En dan is het helemaal klaar en denk je met weemoed terug aan al dat gedoe!
En voor nu, nog effe doorzetten.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2011 23:28 #258 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : blijken mijn achterlichten / remlichten constant te branden. Hopelijk heb ik iets verkeerd aangesloten.

Die kans is groot.Toen je problemen had met de koplampen schreef ik " sluit eerst de achterlichten eens aan", had je dat niet meer gedaan dan?

Pecje schreef : Blijkt er verder nog remolie te lekken aan de hoofdremcilinder en de remleidingen. Alle leidingen zijn nieuw en ook de hoofdremcilinder.

Ook de koperen ringen die tussen die banjo-aansluitingen zitten vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2011 08:42 #259 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Rini, ik heb toen enkel het rechterachterlicht aangesloten en gekeken of alles werkte. Nooit de moeite genomen om ze beide aan te sluiten en om steeds aan de achterkant te gaan kijken of alles klopte.
Ik heb vanmorgen nog even gekeken: het blijken mijn remlichten te zijn die constant branden, Hopelijk is het enkel het schakelaartje bij het rempedaal. Gisteren nl de bekleding terug gemonteerd en de pedalen afgesteld. Er zal daar wel iets fout gegaan zijn.
Wat de remmen betreft: vanzelfsprekend zijn ook alle koperen ringen vervangen. Is mijn grootste nachtmerrie: lekkende remaansluitingen met als gevolg lakschade.
Alles is vernieuwd en toch lekken ze nog steeds. :grind:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2011 10:23 #260 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Ik heb al zoveel gekke dingen gezien met het aansluiten van stroomcircuits dat ik bewust schreef dat je beter eerst de achterlichten eens aansluit (eigenlijk beter alles eerst aansluiten) om te kijken of het probleem met de koplampen daar mee opgelost zou zijn. Maar het lijkt mee te vallen wanneer het alleen de remlichten zijn. De remolie is meer een probleem. Dat wil je niet hebben op je verse lak. Iemand flink op de rem laten duwen en dan kijken waar het doorsijpelt is de enige manier om te achterhalen waar het lekt. Toen ik m'n hoofdremcilinder gereviseerd had lekte dat ding aan de voorkant, daar waar die grote vlakke moer met imbus zit. Succes weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.