Restauratie GT Rai

28 sept 2015 17:50 #61 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Restauratie GT Rai
@Tom, zijn de oude fotos van deze tread nog terug te halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 sept 2015 22:02 #62 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie GT Rai
Hoi Jeroen,

Ja dat is zeker mogelijk want k heb t oude forum nog bewaard. K moet deze alleen weer online zetten. Helaas heb k er nog geen tijd voor gehad maar zal er eens een prioriteit van te maken.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2015 18:55 - 31 okt 2015 19:05 #63 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Heb afgelopen donderdag na veel schoonmaak werk. De binnenkant van de auto alvast gespoten.







Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2015 23:05 #64 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie GT Rai
Ziet er weer gelikt uit . Top

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 nov 2015 10:27 #65 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ja klopt het is gelijk een heel verschil.
Het is misschien niet origineel zo. Maar aan de binnenkant wordt toch alles af gedekt en bekleed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2016 09:46 #66 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ben begonnen met het terug plaatsen van de keienvanger. De voorkant zit alweer vast. Nu de achter/onderkant nog. En de overgang naar het spatbord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2016 21:18 #67 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie GT Rai
Ziet er goed uit!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2016 23:54 #68 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie GT Rai
Ja zit weer schot in zo te zien.
Keep up the spirit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2016 19:22 - 07 mrt 2016 19:29 #69 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ben steeds wel wat bezig. Maar ga van af nu weer meer bezig. In de wintermaanden doe je toch wat minder hé.
Dit is het laatste laswerk. Dan kunnen we beginnen met het hier en daar wat uitdeuken. Lasnaden vertinnen. En weer in de grondverf zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mrt 2016 09:22 #70 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Zo de achter/onderkant is ook gelast.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2016 20:21 #71 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
De overgangen van de spatborden naar de keienvanger zijn inmiddels ook gelast. Ben nu begonnen met het vertinnen van de lasnaden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2016 07:06 #72 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Restauratie GT Rai
Ziet er goed uit en ideaal dat vertinnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2016 12:02 #73 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie GT Rai
Goed bezig!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 apr 2016 19:10 #74 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
De bijrijderskant is ook gedaan. Aan deze kant hadden we ook een reparatie stuk voor de spatbord rand geplaatst. Hier wat foto's met alle stappen van het vertinnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 apr 2016 20:17 #75 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie GT Rai
Heel kunstwerkt. Petje af

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2016 20:59 #76 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Bedankt voor de reacties.

Het vertinnen is idd. ideaal. Alleen wel heel bewerkelijk. Maar wel beter dan een dikke laag plamuur.
Wil de lasnaden zo veel als mogelijk strak maken met tin. Zodat er nog maar een zo dun als mogelijke laag plamuur nodig is.

We zijn vandaag o.a. aan het koper lassen geweest.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2016 19:41 #77 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Vandaag na veel passen en afstellen de deuren en de motorkap in de epoxy primer gespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2016 09:47 #78 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie GT Rai
Mooi om te zien ? Als k aan de mijne begin ooit dan lijkt me dit ook de way to go. Dat koperlassen doe je met de vlam?

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2016 10:50 #79 door Gert
Beantwoord door Gert in topic Restauratie GT Rai
Indrukwekkende reparaties. Mooi om te volgen :thumbup:

'71 US Opel GT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2016 09:04 #80 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Bijna alle reparaties zijn nu klaar. Alleen aan de achterkand is nog wat werk. Alleen kan dit pas goed als de auto uit het spit is.
Ga hem eerst zover mogelijk in de epoxy primer zetten en strak maken voor dat hij uit het spit gaat.

@ Tom het koperlassen gebeurd idd met een acetyleenbrander. Eigenlijk is het hard solderen met lasbrons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.