Complete resto 1900

30 sept 2011 08:45 #21 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Haha jongens, inderdaad, via Tuned Belgium, maar ik was dit forum ook al eens tegen gekomen hoor, ik had alleen nog een duwtje in de rug nodig:lol:

Gisteren nieuws gekregen van de opa, de bestelling bij Splendid Parts is geplaatst! Nu in blijde verwachting natuurlijk:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 13:11 #22 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Gisteren goed nieuws ontvangen, het eerste deel van de bestelling is onderweg vanuit Duitsland! :D

Zaterdag eindelijk terug verder werken na 3 weken pauze, het eerstvolgende wat we gaan doen is de de joint de culasse vervangen en de soupapen reviseren, tegen zaterdagavond zou het blok terug in elkaar moeten zitten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 18:29 #23 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Complete resto 1900

Project307 schreef : het eerstvolgende wat we gaan doen is de de joint de culasse vervangen en de soupapen reviseren

:question::question::question:
Zelfs Babelfish weet hier geen raad. Verklaar u nader :bigsmile:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 19:05 #24 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Complete resto 1900
Patrick,
Dan moet je dringend schoon vlaams leren hoor. Babelfish ook trouwens
Jan gaat eerst zijn koppakking vervangen en intussen de kleppen reviseren. ;)

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 19:19 #25 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
Moet niet gekker worden. Moeten we op een van oorsprong Nederlands forum al Vlaams gaan leren om onze zuiderburen te begrijpen?? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 19:32 #26 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Complete resto 1900
Ja , jullie wel....
want onze belgische zuiderburen vertikken het, die willen ons niet begrijpen, dus we moeten getroost worden door onze nederlandse noorderburen :yes:

En daarbij , dan leren jullie nog wat frans ook (joint de culasse en soupape) :smilegrin:
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2011 08:07 #27 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Haha jongens toch, Guy, bedankt voor de vertaling!

Klopt inderdaad wat hij zegt!

In Vlaanderen durven wij nogal eens een franse benaming gebruiken, maar ik dacht dat dat in Nederland niet anders was, bijvoorbeeld "Jus d'orange", terwijl we in Vlaanderen gewoon "Appelsiensap" zeggen:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2011 15:38 #28 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Zaterdag dus verder gewerkt, bij het reviseren van de 3de klep iets ontdekt, het gedeelte waar de kleppen in gaan, de culasse, daar zit een barst in..:(

Nu wordt het dus zoeken of we deze kunnen laten oplassen, of we dit ergens 2de hands kunnen vinden, al dan niet een geheel motorblok.

Maar ook goed nieuws: Vorige week is er al een pakketje toegekomen met daarin de nieuwe bumpers, remleidingen, logo's, en nog wat klein gerief.

Vandaag is er ook een groot pakket toegekomen heb ik net vernomen, dat gaan we vanavond eens uitpakken en kijken wat erin zit!

Foto's volgen nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2011 23:18 #29 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Complete resto 1900
het is vroeg kerstmis voor u ... :lol: *O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 nov 2011 05:06 #30 door cougy
Beantwoord door cougy in topic Complete resto 1900
Nice kleurke grtz :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 nov 2011 09:44 #31 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Ondertussen zijn bijna alle bestelde onderdelen ontvangen.

We hebben ook nog 4 chromé ringen en centers gevonden voor op onze wielen dus we zijn HEEL blij daarmee, we zochten er al een tijdje naar!

Afgelopen week hebben we weer veel opkuiswerk gedaan en een aantal onderdelen in het zwart gespoten.

Spijtig genoeg staan we nog steeds stil met de motor, dus als iemand weet waar we aan een goede cilinderkop kunnen geraken of waar we de onze kunnen laten maken, laat maar weten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 nov 2011 12:45 #32 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Complete resto 1900
Die ringen en naafdoppen heb ik nu thuis ook liggen, inclusief originele velgen. Erg mooi om dat weer terug te brengen in goeden staat en ik ben er ook erg blij mee. Ga ze volgend jaar met een setje nieuwe banden een keer er op leggen (daar staat nog iets van West Duitsland op, nog net gemaakt voor de val van de Muur hehe)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2011 11:28 #33 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Die zijn inderdaad heel mooi, wij moeten ons velgen wel eens goed schuren en herspuiten want momenteel zien ze er niet uit!

GOED nieuws, we hebben een goede cilinderkop gevonden, dus zaterdag toch maar eerst de motor eens terug ineen steken zie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2011 14:01 #34 door agété
Beantwoord door agété in topic Complete resto 1900
Hoeft-ie niet gevlakt te worden?

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2011 19:31 #35 door benny
Beantwoord door benny in topic Complete resto 1900
projekt 307
een cilinderkop moet altijd gevlakt worden, zeker als je de herkomst ervan niet weet.
als het een cilinderkop is van een andere motor (v.b. 1.6 of 19N ...) moet je de nokkenas ombouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2011 08:45 #36 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Wat bedoelen jullie met "gevlakt"?

Een werknemer van mijn vriendins opa heeft deze kunnen bemachtigen, die persoon rijdt rally met de kadett.

Normaal moet de cilinderkop wel in orde zijn want die zal ons niet in het loodje nemen eh:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2011 09:03 #37 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900

benny schreef : een cilinderkop moet altijd gevlakt worden..


Ik ben juist van mening dat je een cilinderkop alleen moet vlakken wanneer het nodig is (lees: wanneer ie krom is).
Veel mensen laten dat ding vlakken wanneer ze hem hebben gedemonteerd, of het nu nodig is of niet. Elke keer wanneer er een laagje van de kop afgehaald wordt veranderen ook de tijden van het openen en dichtgaan van de kleppen een fractie.
Op een gegeven moment kom je dan op een punt dat je een verstelbaar nokkenas-tandwiel nodig hebt.
Ben wel benieuwd wat de reden is dat je hem moet laten vlakken wanneer je de herkomst niet weet. Verklaar! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2011 09:32 #38 door agété
Beantwoord door agété in topic Complete resto 1900
Inderdaad,een kop hoeft beslist niet altijd gevlakt te worden.Met mijn vraag bedoelde ik meer zoiets van ; 'dat scheelt weer als het niet nodig is'.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2011 12:09 #39 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
If it ain't broken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2011 13:05 #40 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Ok het is mij al iets duidelijker, heb het eens opgezocht ook en als er inderdaad schade aan is dan zou die gevlakt moeten worden.

Maar mijn schoonopa zei dat het een "goede" cilinderkop is, dus ik ga ervan uit dat die tip top in orde is*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.