een nieuwe uitdaging

27 feb 2011 13:51 #121 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Hmmm...kan je geen sleutel maken á la haakse slijper?
Maar dan met 3 pennetjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 14:07 #122 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Geert, het schijnt ook wel eens te lukken door een oude dop over de ronde bout te slaan, die je dan vervolgens kunt losdraaien.
Is de draad toevallig geen 7/16"?, daar heb ik nog 18 stuks nieuwe verchroomde moeren van liggen.
Trouwens, pas maar op voor je vingers. :yes:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 14:56 #123 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
t'is dezelfde draad/moer als de GT

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 18:48 #124 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Dan passen ze niet (of je moet nieuwe draad tappen :smilegrin: )

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 20:23 #125 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic een nieuwe uitdaging
Ik sla er meestal een :spin:iets te kleine torxdop overheen, daarna draai je hem zo los. Vaker gedaan en nooit geen problemen mee gehad. Misschien dat het ook lukt met een 12 kantige dop die iets te klein is. Anders een moer erop hechten met een lasapparaat, daarna een sleutel erop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 20:28 #126 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging

GTvirus schreef : Vaker gedaan en nooit geen problemen mee gehad.


Niet te hopen dat de sterke arm over je schouder meeleest dan....:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 21:02 #127 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Voila , ze zijn er af.
En inderdaad als je weet hoe het moet is het in een paar minuutjes gefikst.

De start



Rond de moerkop zit een los draaiend huls.
Met een scherpe beitel heb ik die open gesneden en er af gehaald:



vervolgens heb ik m'n wielsleutel, die net niet over de ronde kop paste, er met een zware hamer overgeslagen.



En tada.... gewoon losdraaien.




To zover "antidiefstal" bouten....

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 10:24 #128 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic een nieuwe uitdaging

GranTurismo schreef :

GTvirus schreef : Vaker gedaan en nooit geen problemen mee gehad.


Niet te hopen dat de sterke arm over je schouder meeleest dan....:smilegrin:


:lol:_O-:lol:
Als je weet hoe t moet gaat t sneller dan de auto op kistjes zetten................._O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2011 19:31 #129 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
eventjes een update hier.
Ik ga jullie het ganse verhaal besparen, maar intussen heb ik de motor en versnellingsbak uit de lotus gehaald.
De bak heeft een komplete revisie gehad, de motor een nieuwe distributieriem en een grondige reiniging + schilderen en openen van diverse onderdelen .Ik heb de remmen gereviseerd + heel wat andere zaken vernieuwd.

Sedert deze week heb ik mijn platen en kan ik eindelijke de eerste ritten doen met de lotus.
Door het goede weer ben ik de voorbije weken continue de baan op geweest met de GT en ook die doet het fantastisch. Ik heb gisteren nog de contactslotaanpassing gedaan. Dus nu gaat de startstroom door een relais ipv het contactslot.

t'is hier dus echte oldtimermanie de laatste weken.

Een paar foto's







Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2011 19:44 #130 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
:thumbup::thumbup:
Ziet er zeer strak uit Geert, ik was al van plan om eens te posten en te vragen hoe het met je project Lotus stond.
Zeker een keer mee langskomen (past daar trouwens een voorrruit van een GT in?)

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2011 19:54 #131 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Of een gedeelde bumper...:dork:
Geert dat ziet er retestrak uit...ook een serieuze eyecatcher!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2011 21:27 #132 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic een nieuwe uitdaging

nico schreef : *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Gelukkig net op tijd je ps gelezen Geert. was er bijna uit. Maar ik laat de eer aan jou. Succes en leuk dat de GT blijft. Zou idd zonde zijn om zo'n mooie wagen weg te doen. Zeker als je er uw hart en ziel in gestoptr hebt. (dat geldt trouwens voor de meesten hier op het forum denk ik)


ik ben nog maar even bezig met Gt en kan me al niet meer voorstellen dat ik die zou moeten missen ...
:lol: ;) :) :punk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 apr 2011 21:56 #133 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
En dit is m'n motor/versnellingsbak net voor ik hem er weer in heb gelegd:








tijdens het uithalen :



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 apr 2011 08:59 #134 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
Leuk "hobbyhokje" heb je daar Geert :thumbup:.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 apr 2011 20:38 #135 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Ik vond al dat het de laatste tijd een beetje stil bleef in Scheldewindeke. ;)
Maar je hebt blijkbaar niet stilgezeten. ziet er strak uit. Top!!!

Grtz Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 apr 2011 18:57 #136 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Nee Nico,

absoluut niet stilgevallen.
De Lotus wordt op termijn nog herspoten, maar ik probeer eerst alle mechanische mankementen er uit te halen.

Er zaten nog een aantal vervelende bugs in.

Het verwarmingssysteem in het interieur werkte niet. Hiervoor heb ik de onderdrukleiding met terugslagklep vanaf de carburator naar voor moeten leggen ( de esprit gebruikt onderdruk voor de bediening van de kleppen in de verwarming.

Ik heb verder de klaplichten eens gedemonteerd, want de lampen zaten een beetje los (overal speling)

En vandaag ben ik aan het knutselen geslagen.
Ik heb een waterkolomonderdruksynchronisatiedinges in elkaar geknutseld om straks de twee dubbele dellortho carburatoren te proberen synchroniseren.
Vermits ik per cylinder met een stelvijsje het vacuum kan inregelen heb ik dus een toestel nodig die het relatieve vacuum ten opzichte van elkaar bij vrijloop zichtbaar maakt
Het ding is 1.7m hoog.
ik ben benieuwd

tada....


Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 apr 2011 19:09 #137 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Kabouter Klus _O-

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 apr 2011 19:59 #138 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic een nieuwe uitdaging
Inderdaad plopperdeplop.
Wat moet het precies gaan doen?
Een kleine uitleg uwer zijde aub.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 apr 2011 20:25 #139 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging

gvy schreef : Ik heb een waterkolomonderdruksynchronisatiedinges in elkaar geknutseld om straks de twee dubbele dellortho carburatoren te proberen synchroniseren.


Zorgen dat de luchtstroom welke in de carburatoren gezogen wordt voor alle 4 (nagenoeg) gelijk is, me dunkt. Belangrijk voor het "netjes" draaien van de motor.
Zoiets als hieronder wordt ook wel gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 apr 2011 20:31 #140 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic een nieuwe uitdaging
Goed bezig zeg, niks geen duur afstel apparaat maar het gezonde verstand gebruiken dan kom je een heel eind om de carburateurs synchroon te stellen :thumbup: [ 2 rechterhanden zijn altijd makkelijk :yes: ].

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.